Pentru a veni in sprijinul beneficiarilor de finantare in cadrul programului transfrontalier Romania-Bulgaria 2007-2013, structurile de management ale programului au elaborat un manual de implementare a proiectelor care va fi pus la dispozitia tuturor celor interesati de acest program.
In acest sens, marti, 14 aprilie 2009, a avut loc la sediul Secretariatului Tehnic Comun din Calarasi un seminar cu partenerii lideri ai proiectelor aprobate de catre Comitetul Comun de Selectie in luna februarie a acestui an.
Scopul acestei reuniuni a fost acela de a discuta cu cei invitati principalele domenii de interes pentru implementarea proiectelor, care au fost incluse si in Manualul de Implementare elaborat.
Interesul pentru acest seminar s-a reflectat in prezenta in numar mare a reprezentantilor institutiilor/organizatiilor lideri sau parteneri in proiecte, precum si prin numeroasele intrebari pe care acestia le-au adresat expertilor care se ocupa de implementarea Programului România-Bulgaria 2007-2013.
Cele mai discutate teme au avut in vedere aspectele contabile si financiare privind transferul fondurilor de la Autoritatea de Management la beneficiari, precum si de la partenerul lider la ceilalti parteneri din proiect; controlul documentelor (respectiv, controlul de prim nivel) pentru stabilirea eligibilitatii activitatilor si al cheltuielilor in vederea efectuarii rambursarii cheltuielilor eligibile; masurile de informare si promovare a proiectelor; definirea neregulilor si masuri pentru corectarea acestora; modalitatile de raportare catre STC; procedura de contractare, inclusiv faza de pre-contractare.
Partenerii lideri au apreciat organizarea acestui seminar si modul in care s-au purtat discutiile si, pentru ca toate aspectele discutate fac obiectul Manualului de Implementare al Proiectelor, acestea se vor regasi in forma finala a acestui manual care va fi publicat pe site-ul programului pana la sfarsitul lunii in curs.
sursa: Programul de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria