Dispozițiile UE din domeniul coordonării securității sociale se aplică legislației naționale (1) privind:
- prestațiile de boală;
- prestațiile de maternitate și prestațiile de paternitate echivalente;
- accidentele de muncă;
- bolile profesionale;
- prestațiile de invaliditate;
- pensiile pentru limită de vârstă;
- prestațiile pentru urmași;
- ajutoarele de deces;
- prestațiile de șomaj;
- prestațiile familiale;
- prestațiile de pre-pensionare.
Aceasta înseamnă că puteți face apel la dispozițiile de coordonare în toate cazurile
în care acestea sunt necesare pentru a fi îndreptățit(ă) la una dintre aceste prestații. Aceste dispoziții nu se aplică însă următoarelor domenii:
- asistența socială și social-medicală: aceste prestații se acordă în general în funcție de venituri și nu sunt legate de niciuna dintre categoriile menționate mai sus;
- prestațiile acordate pentru victimele războiului și ale unor acțiuni militare sau ale consecințelor acestora, pentru victimele infracțiunilor, ale asasinatelor sau ale actelor teroriste, pentru victimele care au suferit de pe urma agenților statului aflați în exercițiul funcțiunii sau pentru victimele care au suferit nedreptăți din motive politice sau religioase sau legate de familia acestora.
În unele cazuri, poate fi greu de stabilit dacă o anumită prestație este sau nu acoperită de dispozițiile de coordonare. Nu ezitați să contactați instituția competentă pentru clarificări.
marți, 24 august 2010
vineri, 20 august 2010
Edilii comunei Grămeşti despre fondurile europene
Edilii localităţilor care sunt partenere în proiectul "Fermier pe ecomunicare" apreciază şi ei, la unison, utilitatea proiectului, si semnificatia informarii fermierilor despre posibilitatea obtinerii de fonduri europene nerambursabile (fonduri structurale).
“La Grămeşti, zootehnia este un domeniu prioritar. Noi, prin PAPI, vom informa populaţia despre Măsura 1.4.1, care înseamnă câte 1.500 de euro pentru fiecare fermier, pe o perioadă de 5 ani.
Apoi, ar mai fi şi măsura în baza căreia primesc 25.000 de euro fonduri europene, tinerii care vor să rămână în agricultură. Noi le oferim toată baza de informaţii, le precizăm cine poate accesa aceste finanţări şi ce documente îi trebuie”, ne-a declarat Vasile Şuleap, primarul comunei Grămeşti.
La rândul său, viceprimarul din Bălcăuţi, Ioan Fendiuc consideră că accesarea fondurilor europene nerambursabile ar putea determina o creştere a efectivelor de animale şi implicit o relansare a zootehniei într-o zonă propice acestui domeniu:
„Implementarea acestui proiect este foarte bună pentru că la noi zootehnia este un domeniu important, dar se poate spune şi că este unul cu probleme în privinţa finanţării. Dacă s-ar da subvenţii şi am putea atrage fonduri europene (fonduri structurale), probabil că ar creşte şi efectivele de animale.
Avem şi două ferme mai mari, cu 30-40 de bovine şi mai sunt pe raza comunei vreo 700 de ovine. Noi încercăm să sprijinim fermierii cu ce putem, spre exemplu, printr-o hotărâre de consiliu local i-am scutit de taxele pentru păşunat”. (ecomunitate.ro)
“La Grămeşti, zootehnia este un domeniu prioritar. Noi, prin PAPI, vom informa populaţia despre Măsura 1.4.1, care înseamnă câte 1.500 de euro pentru fiecare fermier, pe o perioadă de 5 ani.
Apoi, ar mai fi şi măsura în baza căreia primesc 25.000 de euro fonduri europene, tinerii care vor să rămână în agricultură. Noi le oferim toată baza de informaţii, le precizăm cine poate accesa aceste finanţări şi ce documente îi trebuie”, ne-a declarat Vasile Şuleap, primarul comunei Grămeşti.
La rândul său, viceprimarul din Bălcăuţi, Ioan Fendiuc consideră că accesarea fondurilor europene nerambursabile ar putea determina o creştere a efectivelor de animale şi implicit o relansare a zootehniei într-o zonă propice acestui domeniu:
„Implementarea acestui proiect este foarte bună pentru că la noi zootehnia este un domeniu important, dar se poate spune şi că este unul cu probleme în privinţa finanţării. Dacă s-ar da subvenţii şi am putea atrage fonduri europene (fonduri structurale), probabil că ar creşte şi efectivele de animale.
Avem şi două ferme mai mari, cu 30-40 de bovine şi mai sunt pe raza comunei vreo 700 de ovine. Noi încercăm să sprijinim fermierii cu ce putem, spre exemplu, printr-o hotărâre de consiliu local i-am scutit de taxele pentru păşunat”. (ecomunitate.ro)
miercuri, 7 iulie 2010
Investițiile străine directe aduc o contribuție esențială la creșterea economică
Investițiile străine directe aduc o contribuție esențială la creșterea economică. Acestea creează locuri de muncă, optimizează alocarea resurselor, permit transferul de tehnologie și stimulează comerțul.
UE este cel mai important actor la nivel mondial în domeniul investițiilor străine directe (ISD). Până în 2008, fluxurile externe de ISD au fost în valoare de 3 300 miliarde EUR, în timp de fluxurile UE interne au reprezentat fonduri de 2 400 miliarde EUR.
Respectivele investiții sunt garantate prin tratatele bilaterale privind investițiile (TBI). Acestea stabilesc termenii și condițiile pentru investițiile efectuate de resortisanți și societăți dintr-o țară într-o altă țară și stabilesc un nivel de protecție obligatoriu din punct de vedere juridic pentru a încuraja fluxurile de investiții între două țări.
Printre alte aspecte, TBI acordă investitorilor un tratament corect, echitabil și nediscriminatoriu, protecție față de exproprierile ilegale și recursul direct la arbitrajul internațional. Statele UE sunt principalii utilizatori, la nivel global, ai TBI, cu un număr total de aproximativ 1 200 de tratate bilaterale deja încheiate. (http://europa.eu/)
UE este cel mai important actor la nivel mondial în domeniul investițiilor străine directe (ISD). Până în 2008, fluxurile externe de ISD au fost în valoare de 3 300 miliarde EUR, în timp de fluxurile UE interne au reprezentat fonduri de 2 400 miliarde EUR.
Respectivele investiții sunt garantate prin tratatele bilaterale privind investițiile (TBI). Acestea stabilesc termenii și condițiile pentru investițiile efectuate de resortisanți și societăți dintr-o țară într-o altă țară și stabilesc un nivel de protecție obligatoriu din punct de vedere juridic pentru a încuraja fluxurile de investiții între două țări.
Printre alte aspecte, TBI acordă investitorilor un tratament corect, echitabil și nediscriminatoriu, protecție față de exproprierile ilegale și recursul direct la arbitrajul internațional. Statele UE sunt principalii utilizatori, la nivel global, ai TBI, cu un număr total de aproximativ 1 200 de tratate bilaterale deja încheiate. (http://europa.eu/)
vineri, 9 aprilie 2010
Activităţile prevăzute în cadrul programului Leader pentru Apuseni
Activităţile prevăzute în cadrul programului Leader pentru Apuseni, pentru atragerea de fonduri europene
„Activităţile prevăzute în cadrul acestui program au ca finalităţi elaborarea planului de dezvoltare locală a viitorului teritoriu LEADER şi constituirea, sub forma unei organizaţii neguvernamentale, a grupului de acţiune locală care va asigura continuarea parteneriatului public-privat astfel constituit, precum şi implementarea strategiei de dezvoltare. GAL va fi înfiinţat îşi va desfăşura activităţile pe teritoriul oraşului Huedin şi al comunelor învecinate: Măguri-Răcătău, Mărişel, Mănăstireni, Beliş, Râţca, Izvoru Crişului, Călăţele, Sâncraiu, Mărgău, Săcuieu, Poieni, Ciucea, Negreni din judeţul Cluj şi în comuna Bulz din judeţul Bihor”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Gheorghe Popa.
El a adăugat că în data de 25 martie a avut loc în oraşul Huedin prima întâlnire a partenerilor viitorului grup de acţiune locală, în vederea promovării activităţilor proiectului şi a familiarizării cu prevederile programului LEADER în România, precum şi cu derularea acestui program la nivelul Uniunii Europene.
La această întâlnire au fost prezenţi reprezentanţi ai instituţiei prefectului judeţului Cluj, ai Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi ai Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit din Cluj.
Gheorghe Popa a mai afirmat că reprezentanţii tuturor instituţiilor publice judeţene le-au promis localnicilor sprijin pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Microregiunea Vlădeasa-Huedin. (ecomunitate.ro)
(fonduri europene Apuseni, programul Leader, fonduri structurale)
„Activităţile prevăzute în cadrul acestui program au ca finalităţi elaborarea planului de dezvoltare locală a viitorului teritoriu LEADER şi constituirea, sub forma unei organizaţii neguvernamentale, a grupului de acţiune locală care va asigura continuarea parteneriatului public-privat astfel constituit, precum şi implementarea strategiei de dezvoltare. GAL va fi înfiinţat îşi va desfăşura activităţile pe teritoriul oraşului Huedin şi al comunelor învecinate: Măguri-Răcătău, Mărişel, Mănăstireni, Beliş, Râţca, Izvoru Crişului, Călăţele, Sâncraiu, Mărgău, Săcuieu, Poieni, Ciucea, Negreni din judeţul Cluj şi în comuna Bulz din judeţul Bihor”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Gheorghe Popa.
El a adăugat că în data de 25 martie a avut loc în oraşul Huedin prima întâlnire a partenerilor viitorului grup de acţiune locală, în vederea promovării activităţilor proiectului şi a familiarizării cu prevederile programului LEADER în România, precum şi cu derularea acestui program la nivelul Uniunii Europene.
La această întâlnire au fost prezenţi reprezentanţi ai instituţiei prefectului judeţului Cluj, ai Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi ai Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit din Cluj.
Gheorghe Popa a mai afirmat că reprezentanţii tuturor instituţiilor publice judeţene le-au promis localnicilor sprijin pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Microregiunea Vlădeasa-Huedin. (ecomunitate.ro)
(fonduri europene Apuseni, programul Leader, fonduri structurale)
luni, 8 martie 2010
Broşura "Finanţări europene şi româneşti complementare"
Broşura "Finanţări europene şi româneşti complementare" va fi lansată în mai multe judeţe
Dl. Iosif Matula, europarlamentar din partea PD-L, a facut cunoscut in cursul zilei de sâmbătă, la Arad, că, ca urmare a atentiei de care s-a bucurat pana acum broşura cu numele "Finanţări europene şi româneşti complementare", aceasta va fi prezentată şi în alte judeţe din Regiunea de Vest.
Prin această broşură, care a fost lansata pe data de 18 02 2010, dl. Iosif Matulaa a vrut să aduca informaţii directe referitoare la sursele de finanţare europene nerambursabile, altele decât cele care pot fi numite generic clasice.
Oferta este una generoasă, iar aceasta oferta acoperă multe domenii de interes, plecand de la proiecte referitoare la infrastructura scolara sau rutieră, si mergand pana la îmbunătăţirea mediului şi a calităţii vieţii.
Dl. Iosif Matula, europarlamentar din partea PD-L, a facut cunoscut in cursul zilei de sâmbătă, la Arad, că, ca urmare a atentiei de care s-a bucurat pana acum broşura cu numele "Finanţări europene şi româneşti complementare", aceasta va fi prezentată şi în alte judeţe din Regiunea de Vest.
Prin această broşură, care a fost lansata pe data de 18 02 2010, dl. Iosif Matulaa a vrut să aduca informaţii directe referitoare la sursele de finanţare europene nerambursabile, altele decât cele care pot fi numite generic clasice.
Oferta este una generoasă, iar aceasta oferta acoperă multe domenii de interes, plecand de la proiecte referitoare la infrastructura scolara sau rutieră, si mergand pana la îmbunătăţirea mediului şi a calităţii vieţii.
duminică, 28 februarie 2010
SITUATIA PROIECTELOR DEPUSE IN CADRUL ADR CENTRU PE AXE PRIORITARE ale REGIO
Programul Operational Regional (POR) pentru perioada 2007-2013 este un document strategic de programare elaborat de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, si aprobat de Comisia Europeana, prin care este stabilita o strategie de dezvoltare regionala. Acest obiectiv se realizeaza printr-o alocare diferentiata a fondurilor structurale pe regiuni, in functie de gradul de dezvoltare a acestora si printr-o stransa corelare cu actiunile realizate in cadrul Programelor Operationale Sectoriale.
In Regiunea Centru au fost alocate prin Programul Operational Regional 483,62 milioane Euro reprezentand 10,90% din totalul fondurilor derulate prin POR. Distributia fondurilor europene se realizeaza pe axele prioritare ale Programului Operational Regional. Sunt 5 axe prioritare disponibile finantarii proiectelor elaborate de catre diferiti beneficiari pornind de la Autoritati Publice Locale, ONG-uri si IMM-uri, unitati de cult, etc. Fiecare axa prioritara are alocat un anumit buget si cuprinde un numar de domenii de interventie care urmaresc realizarea unor obiective de dezvoltare regionala.
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru este organism intermediar in cadrul Programului Operational Regional si reprezinta organizatia unde se depun si se evalueaza cererile de finantare prin care sunt solicitate fonduri nerambursabile structurale, alocate Regiunii Centru prin acest program. Fondurile structurale sunt alocate Romaniei, implicit Regiunii Centru, de catre Uniunea Europeana dupa aderarea la UE, 01 ianuarie 2007, prin intermediul Programului Operational Regional, pentru dezvoltare regionala.
Un numar de 674 proiecte au fost depuse, pana la data de 26.02.2010, la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, pentru finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional. Au fost contractate, pana la data prezentei situatii, un numar de 101 proiecte si au fost respinse 263 cereri, depuse pe diferite domenii de interventie ale celor 5 axe prioritare.
In Regiunea Centru au fost alocate prin Programul Operational Regional 483,62 milioane Euro reprezentand 10,90% din totalul fondurilor derulate prin POR. Distributia fondurilor europene se realizeaza pe axele prioritare ale Programului Operational Regional. Sunt 5 axe prioritare disponibile finantarii proiectelor elaborate de catre diferiti beneficiari pornind de la Autoritati Publice Locale, ONG-uri si IMM-uri, unitati de cult, etc. Fiecare axa prioritara are alocat un anumit buget si cuprinde un numar de domenii de interventie care urmaresc realizarea unor obiective de dezvoltare regionala.
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru este organism intermediar in cadrul Programului Operational Regional si reprezinta organizatia unde se depun si se evalueaza cererile de finantare prin care sunt solicitate fonduri nerambursabile structurale, alocate Regiunii Centru prin acest program. Fondurile structurale sunt alocate Romaniei, implicit Regiunii Centru, de catre Uniunea Europeana dupa aderarea la UE, 01 ianuarie 2007, prin intermediul Programului Operational Regional, pentru dezvoltare regionala.
Un numar de 674 proiecte au fost depuse, pana la data de 26.02.2010, la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, pentru finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional. Au fost contractate, pana la data prezentei situatii, un numar de 101 proiecte si au fost respinse 263 cereri, depuse pe diferite domenii de interventie ale celor 5 axe prioritare.
sâmbătă, 20 februarie 2010
Cele mai frecvente probleme intalnite in procesul de evaluare a cererilor de finantare
Cele mai frecvente probleme intalnite in procesul de evaluare a cererilor de finantare depuse in cadrul celei de-a doua cereri de proiecte pentru domeniul major 4.3. Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor:
* Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare. A se vedea si OMFP nr. 1752/2005pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
* Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
* Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
* Cod CAEN neeligibil
* Activitatile descrise in proiect nu se circumscriu codului CAEN specificat in cadrul formularului cererii de finantare
* Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
* Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
* Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
* Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
* Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
* Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
* Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
* Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
* Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
* Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
* Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
* Activitatile proiectului nu sunt suficent detaliate; prezentarea lor minimala
* Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
* Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
* Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax
* Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare. A se vedea si OMFP nr. 1752/2005pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
* Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
* Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
* Cod CAEN neeligibil
* Activitatile descrise in proiect nu se circumscriu codului CAEN specificat in cadrul formularului cererii de finantare
* Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
* Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
* Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
* Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
* Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
* Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
* Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
* Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
* Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
* Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
* Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
* Activitatile proiectului nu sunt suficent detaliate; prezentarea lor minimala
* Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
* Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
* Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax
Abonați-vă la:
Postări (Atom)