Cele mai frecvente probleme intalnite in procesul de evaluare a cererilor de finantare depuse in cadrul celei de-a doua cereri de proiecte pentru domeniul major 4.3. Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor:
* Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare. A se vedea si OMFP nr. 1752/2005pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
* Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
* Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
* Cod CAEN neeligibil
* Activitatile descrise in proiect nu se circumscriu codului CAEN specificat in cadrul formularului cererii de finantare
* Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
* Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
* Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
* Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
* Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
* Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
* Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
* Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
* Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
* Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
* Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
* Activitatile proiectului nu sunt suficent detaliate; prezentarea lor minimala
* Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
* Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
* Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax