Investițiile străine directe aduc o contribuție esențială la creșterea economică. Acestea creează locuri de muncă, optimizează alocarea resurselor, permit transferul de tehnologie și stimulează comerțul.
UE este cel mai important actor la nivel mondial în domeniul investițiilor străine directe (ISD). Până în 2008, fluxurile externe de ISD au fost în valoare de 3 300 miliarde EUR, în timp de fluxurile UE interne au reprezentat fonduri de 2 400 miliarde EUR.
Respectivele investiții sunt garantate prin tratatele bilaterale privind investițiile (TBI). Acestea stabilesc termenii și condițiile pentru investițiile efectuate de resortisanți și societăți dintr-o țară într-o altă țară și stabilesc un nivel de protecție obligatoriu din punct de vedere juridic pentru a încuraja fluxurile de investiții între două țări.
Printre alte aspecte, TBI acordă investitorilor un tratament corect, echitabil și nediscriminatoriu, protecție față de exproprierile ilegale și recursul direct la arbitrajul internațional. Statele UE sunt principalii utilizatori, la nivel global, ai TBI, cu un număr total de aproximativ 1 200 de tratate bilaterale deja încheiate. (http://europa.eu/)
miercuri, 7 iulie 2010
vineri, 9 aprilie 2010
Activităţile prevăzute în cadrul programului Leader pentru Apuseni
Activităţile prevăzute în cadrul programului Leader pentru Apuseni, pentru atragerea de fonduri europene
„Activităţile prevăzute în cadrul acestui program au ca finalităţi elaborarea planului de dezvoltare locală a viitorului teritoriu LEADER şi constituirea, sub forma unei organizaţii neguvernamentale, a grupului de acţiune locală care va asigura continuarea parteneriatului public-privat astfel constituit, precum şi implementarea strategiei de dezvoltare. GAL va fi înfiinţat îşi va desfăşura activităţile pe teritoriul oraşului Huedin şi al comunelor învecinate: Măguri-Răcătău, Mărişel, Mănăstireni, Beliş, Râţca, Izvoru Crişului, Călăţele, Sâncraiu, Mărgău, Săcuieu, Poieni, Ciucea, Negreni din judeţul Cluj şi în comuna Bulz din judeţul Bihor”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Gheorghe Popa.
El a adăugat că în data de 25 martie a avut loc în oraşul Huedin prima întâlnire a partenerilor viitorului grup de acţiune locală, în vederea promovării activităţilor proiectului şi a familiarizării cu prevederile programului LEADER în România, precum şi cu derularea acestui program la nivelul Uniunii Europene.
La această întâlnire au fost prezenţi reprezentanţi ai instituţiei prefectului judeţului Cluj, ai Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi ai Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit din Cluj.
Gheorghe Popa a mai afirmat că reprezentanţii tuturor instituţiilor publice judeţene le-au promis localnicilor sprijin pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Microregiunea Vlădeasa-Huedin. (ecomunitate.ro)
(fonduri europene Apuseni, programul Leader, fonduri structurale)
„Activităţile prevăzute în cadrul acestui program au ca finalităţi elaborarea planului de dezvoltare locală a viitorului teritoriu LEADER şi constituirea, sub forma unei organizaţii neguvernamentale, a grupului de acţiune locală care va asigura continuarea parteneriatului public-privat astfel constituit, precum şi implementarea strategiei de dezvoltare. GAL va fi înfiinţat îşi va desfăşura activităţile pe teritoriul oraşului Huedin şi al comunelor învecinate: Măguri-Răcătău, Mărişel, Mănăstireni, Beliş, Râţca, Izvoru Crişului, Călăţele, Sâncraiu, Mărgău, Săcuieu, Poieni, Ciucea, Negreni din judeţul Cluj şi în comuna Bulz din judeţul Bihor”, a afirmat preşedintele asociaţiei, Gheorghe Popa.
El a adăugat că în data de 25 martie a avut loc în oraşul Huedin prima întâlnire a partenerilor viitorului grup de acţiune locală, în vederea promovării activităţilor proiectului şi a familiarizării cu prevederile programului LEADER în România, precum şi cu derularea acestui program la nivelul Uniunii Europene.
La această întâlnire au fost prezenţi reprezentanţi ai instituţiei prefectului judeţului Cluj, ai Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală şi ai Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit din Cluj.
Gheorghe Popa a mai afirmat că reprezentanţii tuturor instituţiilor publice judeţene le-au promis localnicilor sprijin pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Microregiunea Vlădeasa-Huedin. (ecomunitate.ro)
(fonduri europene Apuseni, programul Leader, fonduri structurale)
luni, 8 martie 2010
Broşura "Finanţări europene şi româneşti complementare"
Broşura "Finanţări europene şi româneşti complementare" va fi lansată în mai multe judeţe
Dl. Iosif Matula, europarlamentar din partea PD-L, a facut cunoscut in cursul zilei de sâmbătă, la Arad, că, ca urmare a atentiei de care s-a bucurat pana acum broşura cu numele "Finanţări europene şi româneşti complementare", aceasta va fi prezentată şi în alte judeţe din Regiunea de Vest.
Prin această broşură, care a fost lansata pe data de 18 02 2010, dl. Iosif Matulaa a vrut să aduca informaţii directe referitoare la sursele de finanţare europene nerambursabile, altele decât cele care pot fi numite generic clasice.
Oferta este una generoasă, iar aceasta oferta acoperă multe domenii de interes, plecand de la proiecte referitoare la infrastructura scolara sau rutieră, si mergand pana la îmbunătăţirea mediului şi a calităţii vieţii.
Dl. Iosif Matula, europarlamentar din partea PD-L, a facut cunoscut in cursul zilei de sâmbătă, la Arad, că, ca urmare a atentiei de care s-a bucurat pana acum broşura cu numele "Finanţări europene şi româneşti complementare", aceasta va fi prezentată şi în alte judeţe din Regiunea de Vest.
Prin această broşură, care a fost lansata pe data de 18 02 2010, dl. Iosif Matulaa a vrut să aduca informaţii directe referitoare la sursele de finanţare europene nerambursabile, altele decât cele care pot fi numite generic clasice.
Oferta este una generoasă, iar aceasta oferta acoperă multe domenii de interes, plecand de la proiecte referitoare la infrastructura scolara sau rutieră, si mergand pana la îmbunătăţirea mediului şi a calităţii vieţii.
duminică, 28 februarie 2010
SITUATIA PROIECTELOR DEPUSE IN CADRUL ADR CENTRU PE AXE PRIORITARE ale REGIO
Programul Operational Regional (POR) pentru perioada 2007-2013 este un document strategic de programare elaborat de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, si aprobat de Comisia Europeana, prin care este stabilita o strategie de dezvoltare regionala. Acest obiectiv se realizeaza printr-o alocare diferentiata a fondurilor structurale pe regiuni, in functie de gradul de dezvoltare a acestora si printr-o stransa corelare cu actiunile realizate in cadrul Programelor Operationale Sectoriale.
In Regiunea Centru au fost alocate prin Programul Operational Regional 483,62 milioane Euro reprezentand 10,90% din totalul fondurilor derulate prin POR. Distributia fondurilor europene se realizeaza pe axele prioritare ale Programului Operational Regional. Sunt 5 axe prioritare disponibile finantarii proiectelor elaborate de catre diferiti beneficiari pornind de la Autoritati Publice Locale, ONG-uri si IMM-uri, unitati de cult, etc. Fiecare axa prioritara are alocat un anumit buget si cuprinde un numar de domenii de interventie care urmaresc realizarea unor obiective de dezvoltare regionala.
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru este organism intermediar in cadrul Programului Operational Regional si reprezinta organizatia unde se depun si se evalueaza cererile de finantare prin care sunt solicitate fonduri nerambursabile structurale, alocate Regiunii Centru prin acest program. Fondurile structurale sunt alocate Romaniei, implicit Regiunii Centru, de catre Uniunea Europeana dupa aderarea la UE, 01 ianuarie 2007, prin intermediul Programului Operational Regional, pentru dezvoltare regionala.
Un numar de 674 proiecte au fost depuse, pana la data de 26.02.2010, la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, pentru finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional. Au fost contractate, pana la data prezentei situatii, un numar de 101 proiecte si au fost respinse 263 cereri, depuse pe diferite domenii de interventie ale celor 5 axe prioritare.
In Regiunea Centru au fost alocate prin Programul Operational Regional 483,62 milioane Euro reprezentand 10,90% din totalul fondurilor derulate prin POR. Distributia fondurilor europene se realizeaza pe axele prioritare ale Programului Operational Regional. Sunt 5 axe prioritare disponibile finantarii proiectelor elaborate de catre diferiti beneficiari pornind de la Autoritati Publice Locale, ONG-uri si IMM-uri, unitati de cult, etc. Fiecare axa prioritara are alocat un anumit buget si cuprinde un numar de domenii de interventie care urmaresc realizarea unor obiective de dezvoltare regionala.
Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru este organism intermediar in cadrul Programului Operational Regional si reprezinta organizatia unde se depun si se evalueaza cererile de finantare prin care sunt solicitate fonduri nerambursabile structurale, alocate Regiunii Centru prin acest program. Fondurile structurale sunt alocate Romaniei, implicit Regiunii Centru, de catre Uniunea Europeana dupa aderarea la UE, 01 ianuarie 2007, prin intermediul Programului Operational Regional, pentru dezvoltare regionala.
Un numar de 674 proiecte au fost depuse, pana la data de 26.02.2010, la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru, pentru finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional. Au fost contractate, pana la data prezentei situatii, un numar de 101 proiecte si au fost respinse 263 cereri, depuse pe diferite domenii de interventie ale celor 5 axe prioritare.
sâmbătă, 20 februarie 2010
Cele mai frecvente probleme intalnite in procesul de evaluare a cererilor de finantare
Cele mai frecvente probleme intalnite in procesul de evaluare a cererilor de finantare depuse in cadrul celei de-a doua cereri de proiecte pentru domeniul major 4.3. Sprijinirea dezvoltarii microintreprinderilor:
* Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare. A se vedea si OMFP nr. 1752/2005pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
* Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
* Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
* Cod CAEN neeligibil
* Activitatile descrise in proiect nu se circumscriu codului CAEN specificat in cadrul formularului cererii de finantare
* Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
* Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
* Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
* Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
* Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
* Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
* Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
* Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
* Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
* Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
* Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
* Activitatile proiectului nu sunt suficent detaliate; prezentarea lor minimala
* Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
* Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
* Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax
* Neatasarea notelor explicative la situatiile financiare. Lipsa unuia dintre documentele mentionate in mod expres in grila de verificare ca element pentru care nu pot fi solicitate clarificari duce la respingerea cererii de finantare. A se vedea si OMFP nr. 1752/2005pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
* Calcul gresit al activelor totale in cadrul declaratiei privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM (se omite adaugarea pozitiei privind cheltuielile in avans la suma activelor imobilizate si circulante)
* Cererea de finantare nesemnata de reprezentantul legal, in sensul prevederilor din actul constitutiv (atunci cand acest act prevede obligativitatea reprezentarii in comun de catre toti asociatii se impune anexarea unei imputerniciri)
* Neasigurarea unei contributii proprii la valoarea cheltuielilor eligibile de minim 30,00% din valoarea eligibila a proiectului (deseori se pierd zecimale prin rotunjiri si se ajunge la 29,9999…%). Modalitatea corecta de verificare este prin aplicarea operatiei matematice complementare (impartirea), rezultand un raport intre contributia proprie la cheltuielile eligibile si valoarea totala a cheltuielilor eligibile, a carui valoare care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu 0,30.
* Cod CAEN neeligibil
* Activitatile descrise in proiect nu se circumscriu codului CAEN specificat in cadrul formularului cererii de finantare
* Pierdere din exploatare in cadrul exercitiului financiar de referinta
* Declaratia privind incadrarea intreprinderii in categoria IMM nu este completata in intregime (lipsa date firma, lipsa functie semnatar, lipsa exercitiu financiar de referinta, etc.)
* Achizitiile nu sunt preconizate a fi efectuate in conformitate cu prevederile Anexei 5 – Instructiuni privind atribuirea contractelor de lucrari, de furnizare si de servicii.
* Bugetul proiectului nu este completat la doua zecimale
* Lipseste numerotarea capitolelor/punctelor cererii de finantare sau aceasta este gresita
* Nu este precizata adresa de implementare a proiectului, ci doar localitatea
* Planul de achizitii necorelat cu bugetul proiectul, prin prisma sumelor implicate
* Tabelele din cadrul documentatiei nu respecta formatul standard
* Discrepante in ceea ce priveste numele reprezentantului legal in cadrul documentatiei (in caz de schimbare de nume prin casatorie se impune anexarea unui certificat doveditor)
* Completari de mana in cadrul formularului cererii de finantare
* Discrepante intre cererea de finantare si calendarul activitatilor, in ceea ceea ce priveste durata de implementare.
* Activitatile proiectului nu sunt suficent detaliate; prezentarea lor minimala
* Declaratia de eligibilitate nu respecta modelul din ghid (eliminare nejustificata de sectiuni)
* Nerespectarea prevederilor corrigendumului si a notelor AM POR
* Comunicare ingreunata cu solicitantii de finantare, datorita lipsei sau nefunctionarii aparatelor de fax
miercuri, 10 februarie 2010
Fonduri structurale europene pentru Constanta
Consiliul Judeţean Constanţa are în derulare, anul acesta, un portofoliu de proiecte în valoare de peste 6,3 milioane de euro, pentru reabilitarea unor situri arheologice şi etno-folclorice, cea mai mare parte a finanţării fiind asigurată din fonduri structurale europene.
"Pentru refacerea totală a Monumentului Triumfal Tropaeum Traiani este alocat un buget total de 17 milioane de lei (aproximativ 4,1 milioane de euro), finanţarea fiind asigurată, în proporţie de 80%, din fonduri europene, iar 20%, de la CJ.
În acelaşi timp, intenţionăm ca pe parcursul anului 2010 să primim finanţarea şi să începem implementarea celui de-al doilea mare proiect cu finanţare europeană, 'Introducerea în circuitul turistic a unor cetăţi antice dobrogene', realizat în parteneriat transfrontalier cu autorităţile locale din Silistra (Bulgaria), în baza unui program Phare CBC 2006 România - Bulgaria, la care participă autorităţile locale din Hârşova, Topalu, Pantelimon şi Silistra din Bulgaria.
Părţii româneşti îi revine un buget de 673.000 de euro, din care finanţare prin programul Phare, 600.000 de euro, proiectul vizând valorificarea în circuitul turistic a cinci cetăţi antice - Carsium, Capidava şi Ulmetum (România) şi Durostorum şi Transmarisca (Bulgaria)", a precizat Arghir.
sursa: http://www.administratie.ro/articol.php?id=29693
"Pentru refacerea totală a Monumentului Triumfal Tropaeum Traiani este alocat un buget total de 17 milioane de lei (aproximativ 4,1 milioane de euro), finanţarea fiind asigurată, în proporţie de 80%, din fonduri europene, iar 20%, de la CJ.
În acelaşi timp, intenţionăm ca pe parcursul anului 2010 să primim finanţarea şi să începem implementarea celui de-al doilea mare proiect cu finanţare europeană, 'Introducerea în circuitul turistic a unor cetăţi antice dobrogene', realizat în parteneriat transfrontalier cu autorităţile locale din Silistra (Bulgaria), în baza unui program Phare CBC 2006 România - Bulgaria, la care participă autorităţile locale din Hârşova, Topalu, Pantelimon şi Silistra din Bulgaria.
Părţii româneşti îi revine un buget de 673.000 de euro, din care finanţare prin programul Phare, 600.000 de euro, proiectul vizând valorificarea în circuitul turistic a cinci cetăţi antice - Carsium, Capidava şi Ulmetum (România) şi Durostorum şi Transmarisca (Bulgaria)", a precizat Arghir.
sursa: http://www.administratie.ro/articol.php?id=29693
luni, 8 februarie 2010
Nou concept de dezvoltare urbana, pe baza Planurilor Integrate
„Locuitorii din Brasov sunt primii beneficiari ai acestui nou concept de dezvoltare urbana, pe baza Planurilor Integrate.
Obiectivul acestui nou concept il reprezinta imbunatatirea vietii in orase, prin reabilitarea infrastructurii si imbunatatirea serviciilor, precum si prin dezvoltarea sistemului de sprijinire a afacerilor.
Astfel, in cadrul acestei axe prioritare, vor fi finantate planuri integrate de dezvoltare urbana pe termen mediu sau lung, avand ca scop regenerarea arealelor urbane, clar delimitate spatial in cadrul oraselor.
Aceste planuri vor putea contine mai multe proiecte concrete, care vizeaza aspecte bine definite privind dezvoltarea urbana.
Prin acest eveniment vom oferi informatii celor interesati, si publicului larg, despre modul in care vor fi atinse obiectivele de dezvoltare ale polului de crestere Brasov”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.
Obiectivul acestui nou concept il reprezinta imbunatatirea vietii in orase, prin reabilitarea infrastructurii si imbunatatirea serviciilor, precum si prin dezvoltarea sistemului de sprijinire a afacerilor.
Astfel, in cadrul acestei axe prioritare, vor fi finantate planuri integrate de dezvoltare urbana pe termen mediu sau lung, avand ca scop regenerarea arealelor urbane, clar delimitate spatial in cadrul oraselor.
Aceste planuri vor putea contine mai multe proiecte concrete, care vizeaza aspecte bine definite privind dezvoltarea urbana.
Prin acest eveniment vom oferi informatii celor interesati, si publicului larg, despre modul in care vor fi atinse obiectivele de dezvoltare ale polului de crestere Brasov”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)