joi, 22 decembrie 2011

Angajamente pentru angajaţii publici care gestionează fonduri UE

Angajaţii publici care gestionează fonduri UE vor semna angajamente privind evitarea conflictelor de interese

Salariaţii din instituţiile publice de gestionare a fondurilor europene vor trebui să semneze o declaraţie pe proprie răspundere şi un angajament de a nu presta activităţi susceptibile să genereze conflicte de interese sau incompatibilităţi, potrivit unui memorandum adoptat, miercuri, de Guvern, pentru aprobarea unui Cod de conduită în gestionarea fondurilor UE.

"Declaraţia prevede faptul că fiecare persoană a luat cunoştinţă de situaţiile de incompatibilitate şi conflicte de interese reglementate de legislaţia în vigoare şi, de asemenea, un angajament de a nu presta activităţi susceptibile să genereze conflicte de interese sau incompatibilităţi", a explicat ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban.

Printre altele, codul prevede că persoana care lucrează în sistemul de gestionare a fondurilor comunitare nu poate gestiona activităţi remunerate de formator, deci odată ce eşti angajat, nu poţi să fii şi formator în domeniu. De asemenea, oficialul public nu poate fi implicat în domeniul privat în implementarea sau managementul proiectelor pentru care a participat în procesul de luare a deciziei de aprobare pentru o perioadă de minimum 12 luni de la semnarea contractului de finanţare, chiar dacă în această perioadă îi încetează raporturile de muncă cu autoritatea de management sau organismele internaţionale, a mai exemplificat ministrul Afacerilor Europene.

sursa: Portalul National de Administratie
citeste toata stirea: http://www.administratie.ro/articol.php?id=38414
tags: fonduri europene, fonduri structurale, fonduri nerambursabile