1. Reguli generale:
- au survenit si au fost efectiv platite,
- sunt în legatura directa cu proiectul si sunt incluse în bugetul aprobat,
- corespund legislatiei nationale si comunitare,
- eficienta, economie, orientare spre obiectiv,
- sunt certificate de catre controlul de prim nivel.
2. Eligibilitate teritoriala:
Regula fundamentala: sunt legate de activitatile unui proiect care este implementat în aria eligibila a programului.
3. Perioada de eligibilitate:
Perioada de implementare specificata în Contractul de finantare nerambursabila FEDR
Exceptie: cheltuielile de pregatire, daca au survenit dupa 01.01.2007 însa înaintea depunerii proiectului complet.
Exemplu pentru cheltuielile de pregatire:
Daca data de depunere a proiectului la posta este 22.01.2010, factura pentru cheltuielile de pregatire trebuie emisa pâna la acea data!
4. Categorii de cheltuieli:
• Cheltuielile trebuie sa corespunda categoriilor de cheltuieli cuprinse în liniile bugetare.
Proiectele începute sau deja încheiate nu vor fi finantate!
• Proiectul se considera început daca a fost realizata vreo activitate a survenit / a fost platita vreo cheltuiala care are legatura cu proiectul.
• Data de început a proiectului (=aparitia cheltuielii), de exmplu:
– Investitii: ordinul de începere a lucrarilor
– Achizitia de echipamente: data comenzii sau a încheierii contractului.
– Servicii externe: data comenzii sau a încheierii contractului
– Cheltuieli de personale: prima zi de lucru la noul loc de munca / cu noile sarcini
– Daca sunt realizate mai multe activitati în cadrul proiectului, va fi luata în considerare data activitatii care a început cel mai devreme.
– Prima cheltuiala trebuie sa survina la cel mult o luna de la semnarea Contractului de finantare FEDR!
• „Principiul partenerului de implementare” -> este indicat sa fie cuprins în Acordul de Parteneriat. sursa: www.huro-cbc.eu